دسته‌بندی نشده

آموزش گام به گام و اصولی شیر دادن به نوزاد

شیر دادن به نوزاد
Rate this post

آموزش گام به گام و اصولی شیر دادن به نوزاد

سلام به شما همراهان گرامی فروشگاه مامی بی بی. در این مطلب می‌خواهیم درباره شیر و نحوه صحیح شیر دادن به نوزاد اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

نیاز انسان به غذا بعد از تشکیل سلول تخم در رحم آغاز می‌شود. این نیاز در ابتدا کم است و به تدریج بیشتر می‌شود اما پس از تولد، این وظیفه بر عهده مامی بی بی مهربان است که فرزند خود را به بهترین شیوه تغذیه کنند. تغذیه مناسب باعث رشد جسمانی، ذهنی و رشد خلاقیت در نوزاد می‌شود و همان طور که می‌دانید شیر دادن به نوزاد در ماه های ابتدایی تولد، امری ضروری است.

اگر شما هم به دنبال یک گهواره نوزاد با کیفیت و زیبا هستید میتوانید بر روی لینک خرید گهواره نوزاد کلیک کنید

پژوهش‌های علمی تایید می‌کنند که برای کودک هیچ شیری بهتر از شیر مادر نیست. در واقع شیر نوزاد بهترین و کامل‌ترین غذایی است که می‌تواند نیازهای یک نوزاد را رفع کند.

تحقیقات نشان داده که آهن و پروتئین موجود در شیر مادر، بسیار زود جذب می‌شود و بهترین تاثیر را در رشد و پرورش نوزاد دارد. این شیر پادتن های بدن مادر را در خود دارد و کودک را در برابر عفونت‌ حفظ می‌کند. علاوه بر آن می‌تواند دافع عفونت باشد و میکروبی هم در آن وجود ندارد.

شیر دادن به نوزاد می‌تواند رابطه عمیق و خوبی بین مادر و کودک به وجود آورد. این کار تاثیرات مثبتی هم روی بدن مادر دارد زیرا تحقیقات نشان می‌دهند که مامی بی بی شیرده بسیار کمتر از زنان دیگر، به سرطان پستان و برخی بیماری‌های دیگر مبتلا می‌شوند.

برای بازدید از صفحه ی خرید آغوشی نوزاد بر روی لینکی که برای شما قرار داده ایم کلیک کنید ( خرید آغوشی نوزاد )

مقاله «آموزش گام به گام و اصولی شیر دادن به نوزاد»
مقاله «آموزش گام به گام و اصولی شیر دادن به نوزاد»

تغذیه با شیر مادر

مکان شیر دادن باید آرام و کم‌ رفت و آمد باشد زیرا لحظه مهمی برای نوزاد است. احساس امنیت و آرامش نوزاد، او را شکوفا و باهوش می‌کند.

ابتدا باید با دقت دست‌های خود را شست و شو کنید. نوک پستان را باید یا پنبه ای آغشته به آب جوشیده تمیز کنید. روی یک صندلی راحت بنشینید. مهم است که جای مادر راحت باشد و بتواند به راحتی و بدون احساس خستگی، به نوزاد شیر بدهد.

اگر از بد فرم شدن سر نوزاد خود نگران هستید از صفحه ی بالش فرم دهی نوزاد بازدید بفرمایید

اگر در روزهای اول هنوز از زایمان خسته‌اید و نمی‌توانید مدت طولانی بنشینید، به پهلو خوابیده و نوزاد را کنار خودتان بخوابانید. اگر در حالت نشسته در رختخواب شیر می‌دهید، بالشتی زیر آرنج قرار دهید تا صورت بچه به پستان نزدیک شود و شیردهی راحت باشد.

در طول دو هفته اول، تا زمانی که شیر به طور کامل جریان یابد می‌توان از هر دو پستان، شیر دادن به نوزاد را انجام داد و پس از آن، هر بار فقط توسط یک پستان نوزاد را سیر کرد.

مقاله «آموزش گام به گام و اصولی شیر دادن به نوزاد»
مقاله «آموزش گام به گام و اصولی شیر دادن به نوزاد»

 

مزایای شیر دادن به نوزاد به شکل طبیعی چیست؟

آیا می‌دانستید که نوزاد می‌تواند بوی خاص شیر شما را حس کند و آن را تشخیص دهد؟ نوزاد به همین دلیل وقتی که گرسنه می‌شود به شما نگاه می‌کند زیرا با این حس و غریزه متولد شده است. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین مزایای شیر دادن به نوزاد به شکل طبیعی را نوشته‌ایم:

۱ – شیر طبیعی باعث رابطه گرم و بهتری می‌شود

تماس جسمانی با مادر برای تازه نوزادان بسیار مهم است. این موضوع کمک می‌کند که نوزاد حس امنیت، گرمی و راحتی بسیار بیشتری داشته باشد. مادرها نیز از این تماس جسمانی سود می‌برند زیرا میزان هورمون اوکسی توسین را در آن‌ها افزایش می‌دهد. این هورمون باعث افزایش شیردهی و ایجاد حس آرامش در مامی بی بی می‌شود.

برای مشاهده صفحه ی خرید آویز تخت نوزاد و کودک بر روی لینک رو به رو کلیک کنید ( خرید آویز تخت نوزاد )

۲ – سلامتی مادر را حفظ می‌کند

طبق تحقیقات، شیر دادن طبیعی باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و انواعی از سرطان پستان در مامی بی بی می‌شود. همچنین هورمون‌هایی ترشح می‌شوند که به وضعیت جسمی مادر کمک فراوانی می‌کنند.

 

۳ – از نظر اقتصادی بهتر است

خریدن شیر خشک و صرفه هزینه‌های زیاد برای آن، می‌تواند برای برخی زوج‌ها مشکل ساز باشد. با شیر دادن طبیعی به نوزاد هم رابطه بهتری با او خواهید داشت، هم سلامتی خود و فرزندتان را تامین می‌کنید و در نهایت پولی هم برای این کار خرج نمی‌کنید.

همچنین میتوانید از صفحه ی خرید بالش شیردهی نوزاد نیز بازدید بفرمایید ( خرید بالش شیردهی نوزاد )

 

مقاله «آموزش گام به گام و اصولی شیر دادن به نوزاد»
مقاله «آموزش گام به گام و اصولی شیر دادن به نوزاد»

آیا اندازه پستان در شیر دادن اهمیت دارد؟

شکل و اندازه پستان را نمی‌توان فاکتوری مهم در شیر دادن به نوزاد و مقدا شیری که مادر تولید می‎‌کند، دانست. برخی این باور را به وجود آورده‌اند که زنانی با سینه کوچک نمی‌توانند به خوبی شیر دهند اما این موضوع غلط است. هر زنی می‌تواند فرزند خود را به طور طبیعی شیر دهد به جز در مواردی خاص که این کار میسر نیست.

زنان در اکثر مواقع شیر کافی برای تغذیه کردن نوزاد خود تولید می‌کنند. معده نوزاد بسیار کوچک است و زود پر می‌شود. اگر آب کافی بنوشید و غذای سالم و مقوی بخورید، به اندازه کافی شیر خواهید داشت.

برای مشاهده صفحه ی تشک های آنتی رفلاکس نوزاد بر روی لینک رو به رو کلیک کنید ( خرید تشک آنتی رفلاکس )

 

مدت شیر دادن به نوزاد

معمولاً مامی بی بی دوست دارند نوزادشان به مدت طولانی شیر بخورد اما شیر دادن به نوزاد به طور متوسط نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه طول بکشد. نوزاد بیشتر شیر مورد نیاز خود را در چند دقیقه ابتدایی می‌خورد اما باید بگذارید مدت طولانی‌تر شیر بخورید تا نیازش به مکیدن نیز رفع شود.

 

ساعت شیر دادن به نوزاد

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که هر گاه نوزاد احساس گرسنگی کرد به او شیر دهیم یا بگذاریم در ساعاتی که خودمان مشخص کرده‌ایم، این کار را انجام دهیم؟

دانشمندان کشف کرده‌اند که هر نوزاد روش مخصوص خودش را برای تغذیه دارد. ممکن است یکی غذایش را زودتر هضم کند و یکی دیرهضم باشد. بنابراین هرگاه نوزاد تقاضای غذا کرد، باید به او شیر داد. شیر مادر معمولاً زود هضم می‌شود و ترکیبی مقوی برای رشد است.

اگر بخواهیم طبق خواسته نوزاد عمل کنیم، دست کم هفته‌های اول باید مادر در اختیار او باشد و هر زمان که نیاز بود شیر بدهد. در ابتدا تغذیه نوزاد نامنظم است اما پس از گذشت چند هفته، در ساعت های خاصی تقاضای شیر می‌کند.

خرید سبد لباس نوزاد تریکو ، برای مشاهده محصولات بر روی لینک رو به رو کلیک کنید ( خرید سبد لباس نوزاد )

 

 

شیر خشک

 

قوطی شیر خشک یک پیمانه دارند که معمولاً دارای ۵ گرم پودر در هر بار مصرف است. برای درست کردن شیر، ۵ گرم شیر خشک و ۳۰ گرم آب را مخلوط کنید. دقت کنید که شیر خیلی غلیظ نباشد و این نکته بسیار مهمی است. همچنین انواع مختلفی از این شیرها وجود دارد که در صورت لزوم، باید با مشورت پزشک مصرف شوند.

بسیار اهمیت دارد که همواره قوطی شیر خشک را تمیز نگه دارید. نوزاد در ماه‌ های ابتدایی زندگی نسبت به میکروب ها مقاوم نیست زیرا سیستم ایمنی او کامل نشده است. همچنین آب را کاملاً بجوشانید تا میکروب‌های مضر آن از بین بروند سپس بگذارید سرد شود.

نکات قابل توجه

نشانه‌های گرسنگی نوزاد را یاد بگیرید: وقتی نوزاد گرسنه است، فعال تر از قبل می‌شود. ممکن است انگشت خود را در دهان قرار دهد و به مکیدن مشغول شود. یا اینکه سر خود را به سمت مادر بچرخاند. همچنین گریه کردن یکی از علایم انتهایی گرسنگی است و زمانی اتفاق می‌افتد که بچه واقعاً گرسنه باشد. با گذشت زمان می‌توانید این نشانه‌ها را مشاهده کنید و یاد بگیرید.

نوزاد را نزدیک به خود نگه دارید: فرزند شما تازه به دنیا آمده و هنوز به محیط اطرافش عادت نکرده است. پس او را نزدیک نگه دارید و با او تماس بدنی داشته باشید. این کار می‌تواند ضربان قلب و نحوه تنفس نوزاد را در وضعیت خوبی قرار دهد.

صفحه ی خرید پستانک فیلیپس اونت برای مشاهده بر روی لینک رو به رو کلیک کنید ( خرید پستانک اونت )

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما مامی بی بی عزیز را با اهمیت شیر دادن به نوزاد و نکاتی برای انجام صحیح آن آشنا کنیم. امیدواریم این موضوع موزد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانید از آن برای شیردهی به نوزاد و رشد و پروش او در کمال آرامش، استفاده نمایید.

 

اگر به دنبال اطلاعت بیشتری در مورد خرید سیسمونی نوزاد هستید میتوانید در بخش بلاگ سایت مقالات مفید بیشتری را مشاهده بفرمایید. اینجا کلیک کنید

اگر هم قصد خرید سیسمونی نوزاد را دارید و یا احتیاج به اطلاعات درباره محصولات دارید میتوانید به این صفحه مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی مامی بی بی

مقاله «آموزش گام به گام و اصولی شیر دادن به نوزاد»
مقاله «آموزش گام به گام و اصولی شیر دادن به نوزاد»


شیر دادن به نوزاد – آموزش شیر دادن به نوزاد – شیر دادن به بچه – شیر دادن به کودک – نحوه شیر دادن – روش های شیر دادن به نوزاد –

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.